Followers

Thursday, 2 April 2009

Jiwa Kacau.....

Macam macam hal yang berlaku dalam minggu nih....huh sakit kepala otak aku..kes kayla kat taska tak habis habis ....bulan lepas kena melepuh lepuh pada kulit...kali nih dia dijangkiti virus kaki tangan dan mulut pulak...Ya allah berat sungguh dugaan mu..

Aku dah tak reti nak pikir macam mana nak buat dgn kayla nih..bila dia sakit masalahnya tak de orang nak jaga...aku memang la boleh ambik cuti..tapi takkan lah nak ambik sampai satu minggu...jadi terpaksalah aku import mak aku dari kampong...sape lagi nak jaga anak aku kalau bukan mak aku...

Tapi yang aku peliknya taska tempat kayla duduk tu masih lagi beroperasi...sepatutnya dah ada dua kanak kanak yang dah kena jangkitan virus ni taska tu ambikla tindakan ..tutup dalam beberapa hari untuk kemaskan kawasan taska..ini tidak budak yang kena jangkitan virus ni dah tentu lah tak boleh datang..anak anak yang lain masih jaga macam biasa...eeee ntah lah aku tak paham macam mana owner taska tu fikir...virus ni merbahaya ..tapi dia ambik mudah..

Satu hal lagi kementerian kesihatan ....aku dah buat laporan mengenai jangkitan virus ni dah kena pada anak aku...Aku minta buat siasatan kat taska tu...sampai hari nih senyap jer tak der kabar berita...agaknya kalau dah ada nyawa yang dah terkorban baru lah nak ambik tindakan...slow betullah...lagi lah pening kepala otak aku ...ha mastu nak salah kan siapa ????

Semalam kayla demam pulak..kesian dia asyik merengek jer...sebab dalam mulut dia penuh ulser...nasib baik jugalah dia nak makan nak minum...kalau tak jadi hal lain pulak....mmmm malas dah nak pikir benda nih...terserahlah pada tuhan...mama doakan kayla cepat sembuh ...Next week nak letak kayla kat mana biar papa kayla yang fikirkan...kalau aku juga yang nak kena pikir memang bertambah la jiwa kacau aku nih...ini pun dah sesak nak sakit jantung...Betul kata kawan seangkatan aku kat office anak sendiri usaha la sendiri takyah dah nak susah kan orang lain yang dah pasti takkan pangkah aku ....huhuhu

3 comments:

  1. sabar ye, pasni tukar taska la, itu je jalan nye, nak berhenti kerja nanti nak beli tudung ariani tak dapat lak, jangan terasa hati ye gurau je

    ReplyDelete
  2. bwk byk bsabo...kang akak bg nasihat lbh2 kang, ko kata akak ustazah..ko sndiri pikirlah za..hahaha

    ReplyDelete
  3. dugaan tu....anggap asam garam kehidupan je....yg smua harus lalui.

    ReplyDelete

Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Kids Birthday

Lilypie Fifth Birthday tickers